2017-11-15 Jak kupować buty przez Internet? |
Zakupy przez Internet są łatwe, proste i nie zajmują wiele czasu. Jak kupować buty w sieci, aby być zadowolonym z zakupu?
Zakupy w Internecie to nasza codzienność: kupujemy w sieci żywność, książki, zabawki, sprzęt sportowy, biżuterię. Coraz chętniej decydujemy się także na zakupy w obuwniczych sklepach internetowych. Jak podejść do takich zakupów, aby zawsze być zadowolonym z wybranego produktu?
Dlaczego warto kupować obuwie w sieci?
Korzystanie z internetowych sklepów obuwniczych niesie ze sobą wiele korzyści. Przede wszystkim: zakupy możemy zrobić bez wychodzenia z domu. To dość istotne szczególnie dla osób, które ze względu na pracę czy inne zajęcia nie mogą pozwolić sobie na buszowanie po sklepach stacjonarnych. Niezwykle ważnym zagadnieniem są ceny – sklepy internetowe mogą zaoferować nam znacznie niższe ceny niż w sklepach stacjonarnych. Dodatkowo jako stali klienci, możemy liczyć na różnorodne rabaty czy upusty. Warto także czekać na wyprzedaże!
Zaletą kupowania w sieci jest także szybka dostawa w wybrany przez nas sposób: możemy zamówić kuriera, który zapuka do naszych drzwi lub też wybrać opcję odebrania paczki na mieście. ![]() Na co zwracać uwagę podczas kupna butów w sieci?
Podstawą jest dokładne czytanie opisu producenta – dzięki tej lekturze poznamy zarówno wymiary buta, ale także materiały z których został wykonany. Im bardziej dokładny opis – tym lepiej!
Jak dopasować rozmiar buta nie przymierzając go? Istnieje kilka sposobów. Najczęściej stosowany to zmierzenie długości stopy w centymetrach (od czubka dużego palca, do skraju pięty) i porównanie wyniku z tabelami podawanymi przez konkretnych producentów. Jeśli jednak mieliśmy wcześniej obuwie danej marki i było ono dobrze dopasowane, możemy zaryzykować kupno tego samego rozmiaru. Warto także wiedzieć, że rozmiarówki poszczególnych producentów mogą się różnić! Pamiętajmy: wkładka buta musi być o 0,5 cm dłuższa od naszej stopy! Jeśli nie jesteśmy pewni tabel rozmiarów danego producenta warto skontaktować się ze sklepem (np. poprzez formularz kontaktowy czy e-mail) i wyjaśnić to zagadnienie. Jeśli jednak but nie jest dopasowany…
Co zrobić, jeśli zakupione buty okazały się jednak niedopasowane lub nie spełniają naszych oczekiwań? Jako klienci sklepu internetowego mamy pełne prawo do dokonania zwrotu zakupionego obuwia bez podawania przyczyny. W praktyce oznacza to, że możemy zwrócić towar (bez śladów użytkowania!) na podany przez sklep adres i otrzymać zwrot pieniędzy. Najczęściej mamy na to 14-30 dni, w zależności od sklepu. Informacji o zwrotach szukajmy w zakładce „Regulamin”. Jeśli planujemy zwrot sprawdźmy czy sklep w którym dokonaliśmy zakupów wymaga formularza reklamacyjnego. Jeśli tak – na pewno jest on umieszczony na stronie.
Po dokonaniu zwrotu nasze pieniądze zostaną nam oddane w taki sam sposób, w jaki płaciliśmy za towar – czyli najczęściej jest to przelew na konto bankowe. |